Aneb znalý a neznalý zákazník
Zrovna řeším případ, kdy zákazník by chtěl úpravu, která lze vyřešit buď úpravou aplikace a stylů nebo by stačilo použít jednoduchý kód stylů přímo HTML článku. Pro tyto případy si třídím zákazníky podle zkušených zákazníků, se základní znalostí HTML a na neznalé zákazníky. Pokud má zákazník alespoň základní znalost HTML a chce si s částí aplikace hrát, tak mu pomůžu s prvotním nastavením toho, co potřebuje a další úpravy si ve stejném duchu již tvoří sám. Je však třeba si dát pozor na WySiWyg editor, aby si neupravil vytvořenou úpravu k obrazu svému a nezničil tak očekávanou funkcionalitu. Dalším rizikem je sám zákazník, kterého je třeba řádně instruovat, co lze a co ne. Pokud je zákazník neznalý nikdy nedoporučuji přistoupit k těmto úpravám, jelikož se to dříve nebo později rozpadne a je to pak práce navíc na obou stranách. Ze zdánlivého ušetření nákladů jsou pak ztráty na obou stranách.
Doporučuji všem provozovatelům, aby nepřeceňovali své síly a všem realizátorům a konzultantům, aby pečlivě zvážili postup realizace každé úpravy.